dinsdag 7 december 2010

k3 jurkje



Voor het grootouder en ouderfeest had de dochter een kleedje of iets anders van k3 nodig. Vermits wij dat hier niet zomaar hebben liggen, moesten we creatief uit de hoek komen.


Ik was eigenlijk van plan om een een transfer van k3 op een t-shirt te strijken. Maar mijn ventje vroeg zich luidop af of ik niet een kleedje kon maken. (Ik vermoed dat hij de verschillende jurkjes van andere naaiende mama's al eens van over mijn schouder mee had bewonderd.)


Ik ging dus op onderzoek uit en probeerde 'de regenboogjurk' zo goed mogelijk te kopieren en ging aan de slag met het patroontje te tekenen.
Ik gebruikte een eenvoudige witte voeringstof en satijnen lintjes voor de regenboog. De hals werkte ik af met een satijnen biais.
In het achterpand zette ik mijn eerste rits. En ook dat viel reuze mee.


Ik vind ze geslaagd en mijn meisje ook. (En wat was ik blij toen ik op school al die andere k3'tjes zag rondhuppelen dat ik me er niet snel vanaf had gemaakt met een transfer te strijken. Blijkbaar behoorden wij hier bij de minderheid van de mensen die geen jurk van k3 in huis hadden.)

2 opmerkingen: