vrijdag 12 november 2010

een jas

Hij is af, eindelijk. Er is veel tijd en werk ingekropen. En er liepen verschillende dingen mis.

Eerst duurde het even voor ik goed doorhad hoe nu juist die zakstroken werkten. Toen ik hem snapte zette ik de zak er ondersteboven in en moest ik dus alles terug lostornen.

De dame van de stoffenwinkel had mij gewatteerde voering aangeraden. Maar die vond ik zelf nogal dun dus besloot ik hem dubbel te nemen. Geen goed idee! Ik kon de jas bijna recht zetten. En mijn meisje leek een kleine bodybuilder. Dus weer de hele rimram lostornen. (gelukkig dat er tornmesjes bestaan ;-) )


Na die mislukking durfde ik de gewatterde voering niet meer te gebruiken omdat ik bang was dat ik de voering niet goed ging kunnen vastmaken zonder dat de jas begon te trekken.












De bonten kraag kan je verwijderen door drukknoopjes (die ik er nog moet op zetten).

Hij past mijn kleine meid perfect.

Het patroon komt uit de Ottobre 6/2009, het is het model vanop de cover.

Ik denk dat ik het bijpassende mutsje ook nog ga maken.

2 opmerkingen: