dinsdag 27 april 2010

t-shirt wordt rokje



De lenteschoonmaak is begonnen. Ik heb mijn kleerkast eens grondig uitgemest. Alle spullen die ik niet meer draag of waarvan ik vermoed dat ik er toch nooit meer zal inkunnen heb ik er uitgezwierd. Uit de stapel (ja, ik geef het toe, het was een stapel) heb ik de mooie stoffen apart gelegd.
Op het internet kwam ik ooit eens dit gratis patroontje tegen. Omdat het mijn eerste keer was dat ik met tricot aan de slag ging, vond ik het een goed idee om die oude t-shirts een tweede leven te geven.
En zie hier het resultaat.
Ik ben er zelf niet echt tevreden over en denk dat ik tricot nog een tijdje ga laten links liggen. Ik vind dat dat zo lubbert onder mijn machine, ik heb er nochtans op gelet om er niet aan te trekken. Voor de rest is het rokje scheef. Maar de dochter draagt het graag. Dus voor "'s werkendaags" mag ze het aanhouden.


1 opmerking:

  1. Hoi Lor@,
    je hebt voor tricot speciale Tricot-naalden voor op de naaimachine, dan lubbert het stof minder- of niet.
    en misschien dan de draadspanning nog iets wijzigen.
    ik vind het in elk geval een leuk idee, en best goed gelukt hoor! Be Proud!

    groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen