dinsdag 27 april 2010

verliefd

Ik had al een bericht getypt om mijn beklag te doen dat ik nooit zulke mooie schatten vond in de kringwinkelzoals menig medeblogger. Ik had het alleen nog niet gepost. Maar dat zal ik nu ook niet meer doen vermits ik vandaag nog eens naar de kringwinkel ben geweest. En opeens zag ik ze staan en mijn hart maakte echt een sprongetje!



(Aja, negeer de honden op de foto. Het kastje is nog niet gewassen en er hangt dus nog een onbekende geur aan. ;-))

Ik vind ze echt geweldig. Ik had er ooit al eens eentje gezien en sindsdien was ze in mijn hoofd (en hart) blijven rondspoken. Ik had al eens rondgekeken op tweedehands enzo, maar ofwel was het te ver weg of te duur.
Maar deze schat kon ik niet laten staan. Ze is nog in goede staat. De sierscharnieren op de bovenkant ontbreken en ik denk dat er oorspronkelijk ook knopjes aan de zijkanten opstonden. Ik ben dus nu op zoek naar mooie knopjes. Ik ga het kastje opschuren en weet nog niet of ik ze een kleurtje ga geven. Daar ga ik nog eens over nadenken. Als iemand suggesties heeft hoor ik het graag.

Voorts kocht ik ook nog deze geweldige theepot.(zonder deksel, maar hij gaat aan een tweede leven beginnen als vaas, dus hij heeft geen deksel meer vandoen.)



Voor de dochter heb ik een poppenwiegje gekocht met het meest groezelige 'hemeltje' eraan dat ik ooit heb gezien. Dat heb ik dan ook meteen weggesmeten (zonder foto's van te nemen, maar geloof me vrij, ik bespaar u hierbij een maagkering.)

1 opmerking:

  1. he ik het er eentje in die stijl hihi (komt nog van mijn overgroottante en heb ik ook opgeknapt), maar met vier rechte poten waar je nog een zak tussen kan hangen die eruit schuift. Alleen moet ik nog altijd de zak opnieuw maken en een nieuwe bestemming ervoor zoeken, mijn naaispullenverzameling is iets te groot ondertussen.

    BeantwoordenVerwijderen